Aangekomen in Zuid-Amerika - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Anouk Biersteker - WaarBenJij.nu Aangekomen in Zuid-Amerika - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Anouk Biersteker - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Zuid-Amerika

Blijf op de hoogte en volg Anouk

02 Juni 2014 | Uruguay, Montevideo

Beste allemaal,

Omdat het bij reizen natuurlijk eigenlijk draait om het bijhouden van het reisblog (zie hiervoor ook http://www.speld.nl/2014/05/09/rosalie-23-verrijkt-vrienden-met-reisblog/), begin ik maar meteen op mijn eerste dag met een korte update. Mijn goede voornemen voor deze reis is regelmatig een wat korter verslag te schrijven, naar aanleiding van klachten dat mijn vorige blog niet om door te komen was vanwege de lengte...
Ik ben zojuist aangekomen in Montevideo na een veertien uur durende vlucht naar Buenos Aires en daarna nog een vlucht van een uurtje. De vlucht was met afstand de meest succesvolle vlucht die ik tot nog toe gemaakt heb: Niet alleen had ik mijn overstap gehaald (tot nog toe vaker niet dan wel voorgekomen), maar mijn bagage kwam na 1 minuut in plaats van na 4 dagen aan op het vliegveld. Bovendien was de stoel naast mij vrij, en zat in de stoel daarnaast de vriend van een van de stewardessen, waardoor er extra goed voor hem en in moeite door voor mij werd gezorgd. Daarnaast realiseerde ik me op de tweede vlucht pas wat er helemaal had ontbroken op de eerste vlucht: Luid huilende kindertjes.
Eenmaal aangekomen in Montevideo ben ik weer overgeschakeld op mijn oude reizen-in-Latijns-Amerika tactiek: Er continu een beetje hulpeloos uitzien en vaak mensen om hulp vragen. Gelukkig kwam ik aan om 11 uur 's ochtends: Als je om half twaalf 's avonds op een straathoek om je heen gaat kijken, wordt je vermoedelijk onmiddellijk van je bezittingen en organen beroofd, maar om half twaalf 's ochtends stopt er onmiddelijk een man om te vragen wat je zoekt, of je Duits bent en hoe lang je in Montevideo blijft (antwoord: het onafhankelijkheidsplein, min of meer en geen idee), waarna een vrouw ertussendoor komt met de vraag: 'Brauchen sie Hilfe?' Ik was diep onder de indruk. Jammer dat ik geen Duits spreek.
Tot nog toe zijn de Uruguayanen bijzonder vriendelijk en is de stad erg lelijk, maar ik heb goede hoop dat dat nog anders wordt als ik zometeen verder het historische centrum inloop. Ik heb toch eerst maar een hostel gezocht om mijn backpack te dumpen en de bergschoenen te verwisselen voor mijn hysterische roze all stars - en uiteraard onmiddellijk een reisverslag te tikken. Over de bagage ben ik overigens erg tevreden: Ondanks dat ik een record aantal spullen van andere mensen heb gebietst (als de helft van de inhoud van de tas van mij is, is het veel), heb ik minder dan tien kilo bagage! En dat is inclusief de stroopwafels en chocola om de eerste dagen vrienden mee te maken.

Ik ga nu met nieuwe moed weer de stad in en proberen eten te bemachtigen waar ik niet ziek van wordt. Hasta luego!

PS: Mensen die niet begrijpen hoe dit in hun inbox is beland: Blijkbaar had je jezelf drie jaar geleden op de mailinglist gezet toen ik nog in Mexico studeerde. Nu reis ik dus door Zuid-Amerika. Ook leuk.

  • 02 Juni 2014 - 19:54

    Ellis:

    Haha, klinkt allemaal geweldig ;) Veel plezier in de stad! Hopelijk vind je toch nog iets moois :)


  • 02 Juni 2014 - 20:04

    Elisa:

    Haha hilarisch! Lekker bezig hoor, goede lengt ook, dit stuk tekst. En behoorlijk informatief.
    Ik zeg doe mijn nog zo'n stukkie. En top dat je je organen nog hebt, houwe zo!
    xx

  • 03 Juni 2014 - 06:39

    Lisa:

    Je kunt zo een bestseller schrijven met die skills van je! Supergrappig Anouk :D Heel veel plezier!

  • 04 Juni 2014 - 19:59

    Anita:

    Hoi Anouk, fijn om jou tijdens deze reis op deze manier te kunnen volgen. Geniet van je vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Hallo! Hier mijn blog over mijn avonturen in Mexico, waar ik tot en met december studeer. Als er wat spannends is gebeurd, is het hier te lezen.

Actief sinds 31 Juli 2011
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 23608

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 01 September 2014

Zuid-Amerika 2014

28 Juli 2011 - 21 December 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: